Detalls del projecte

Referencia:

Execució:

Investigador principal d’eXiT:

Investigador principal del projecte:

Center:

Contacte:

Telèfon:

TIN2014-53749-C2-1-R / RED2018-102312-T

2019-2021

Beatriz López

Mar Marcos (Univ. Jaume I)

Institut d’Informàtica i Aplicacions (Universitat de Girona)

beatriz.lopez@udg.edu

+(34) 683 637 821

Resum

La intel·ligència artificial (IA) en Biomedicina es pot caracteritzar com la disciplina científica relacionada amb la investigació i desenvolupament de projectes i / o aplicacions per donar suport a les tasques biomèdiques a través de solucions informàtiques intensives en coneixement i / o en dades que, en última instància, busquen recolzar i millorar el rendiment dels professionals mèdics. La creixent participació espanyola en congressos internacionals dedicats a les aplicacions de la IA, incloent la Biomedicina, és un reflex de la intensa activitat dels grups de recerca que treballen en aquesta disciplina al nostre país. En aquest context, IABiomed-net es postula com la primera xarxa temàtica sobre IA en Biomedicina a nivell nacional. La xarxa incorpora un nombre selecte de grups de recerca especialitzats en un ampli ventall de tècniques d’IA, que comparteixen l’interès en l’aplicació d’aquestes tècniques a el camp de la Biomedicina.

En l’àmbit científic, la xarxa IABiomed-net aspira a convertir-se en un marc comú de comunicació i col·laboració entre els grups de investigació en IA en Biomedicina, que serveixi per per promoure les relacions i sinergies a nivell nacional, així com per a la seva prospecció al àmbit europeu. La xarxa també busca definir directrius i estratègies per donar resposta als reptes més urgents en l’àrea de la salut i de la IA en Biomedicina. Finalment, dins de l’estructura de programes de doctorat que les diferents universitats participants tenen en marxa, la xarxa persegueix contribuir a la formació d’estudiants de doctorat en IA en Biomedicina. En l’àmbit socioeconòmic, la xarxa pretén augmentar la visibilitat de les investigacions en IA en Biomedicina i del seu impacte potencial en l’assistència sanitària. Relacionat
amb això, la xarxa busca facilitar la transferència de coneixement sobre els últims avenços de la IA en Biomedicina als tots els actors implicats en l’àrea de l’assistència sanitària.