Es posa en marxa la Xarxa IABiomed-net

El passat 27 de gener de 2020, es van reunir 13 grups de recerca (inclòs eXiT) especialitzats en el camp de la Intel·ligència Artificial aplicada a la Biomedicina al Centre de Tecnologia Biomèdica de la Universitat Politènica de Madrid  per posar en marxa la Xarxa Nacional sobre Intel·ligència Artificial en Biomedicina (IABiomed-net).

Durant la jornada es va debatre sobre línies d’actuació per consolidar la IA en l’àmbit Biomèdic a nivell nacional i es van definir estratègies per estrènyer les col·laboracions entre els diferents grups de recerca que integren la xarxa IABiomed-net.

És un objectiu fonamental donar respostes a les demandes de la ciutadania sobre els grans reptes socials que implica la implantació de la IA en l’àmbit biomèdic. La xarxa, finançada pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, té a les seves bases el compromís d’actuar com a agent integrador i inclusiu de tots els grups espanyols de R+D+I punters en l’aplicació de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (incloent l’aprenentatge Automàtic i el Processament del Llenguatge Natural) a la resolució de problemes en l’àmbit biomèdic.